مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic


الرئيسيةalyasserأحدث الصورالتسجيلدخول
مرحبا بك يازائر فى مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات والعلاج بالقران والاعشاب نقوم بادن الله بعلاج جميع انواع السحر السحر العلوى والسحر السفلى المحروق والمرشوش والمدفون والماكول والمشروب وسحر التخيل وسحر الجنون وسحر الهواتف والرقية الشرعية دكتورة فى علوم الفلك والروحانيات للتواصل معنا والاستعلام على الايميل Sakr11111@yahoo.com

 

  تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية)

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sakr
المدير العام
المدير العام
sakr


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

 تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية) Empty
مُساهمةموضوع: تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية)    تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية) Icon_minitime1الخميس يوليو 07, 2011 4:54 am

الخالق: الخلق فى اللغة بمعنى الإنشاء ..أو النصيب لوافر من الخير والصلاح .
والخالق فى صفات الله تعالى هو الموجد للأشياء ، المبدع المخترع لها على
غير مثال سبق ، وهو الذى قدر الأشياء وهى فى طوايا لعدم ، وكملها بمحض
الجود والكرم ، وأظهرها وفق إرادته ومشيئته وحكمته .

والله الخالق
من حيث التقدير أولا ، والبارىء للإيجاد وفق التقدير ، والمصور لترتيب
الصور بعد الأيجاد ، ومثال ذلك الإنسان .. فهو أولا يقدر ما منه موجود
..فيقيم الجسد ..ثم يمده بما يعطيه الحركة والصفات التى تجعله إنسانا عاقلا




--------------------------------------------------------------------------------

البارئ:
البارئ: تقول اللغة البارىء من البرء ، وهو خلوص الشىء من غيره ، مثل
أبرأه الله من مرضه .

البارىء فىاسماء الله تعالى هو الذى خلق الخلق
لا عن مثال ، والبرء أخص من الخلق ، فخلق الله السموات والأرض ، وبرأ الله
النسمة ، كبرأ الله آدم من طين

البارىء الذى يبرىء جوهر المخلوقات
من الأفات ، وهو موجود الأشياء بريئة من التفاوت وعدم التناسق ، وهو معطى
كل مخلوق صفته التى علمها له فى الأزل ،وبعض العلماء يقول ان اسم البارىء
يدعى به للسلامة من الأفات ومن أكثر من ذكره نال السلامة من المكروه



--------------------------------------------------------------------------------

المصور:
تقول اللغة التصوير هو جعل الشىء على صورة ، والصورة هى الشكل والهيئة
المصور
من أسماء الله الحسنى هو مبدع صور المخلوقات ، ومزينها بحكمته ، ومعطى كل
مخلوق صورته على ما أقتضت حكمته الأزلية ، وكذلك صور الله الناس فى الأرحام
أطوارا ، وتشكيل بعد تشكيل ، ، وكما قال الله نعالى ( ولقد خلقنا الإنسان
من سلالة من طين ، ثم جعلناه نطفة فى قرار مكين ، ثم خلقنا النطفة علقة
فخلقنا العلقة مضغة فخلقنا المضغة عظاما فكسونا العظام لحما ثم أنشأناه
خلقا آخر فتبارك الله أحسن الخالقين ) ، وكما يظهر حسن التصوير فى البدن
تظهر حقيقة الحسن أتم وأكمل فى باب الأخلاق ، ولم يمن الله تعالى على رسوله
صلى الله عليه وسلم كما من عليه بحسن الخلق حيث قال ( وإنك لعلى خلق عظيم )
، وكما تتعدد صور الابدان تتعدد صور الأخلاق والطباع



--------------------------------------------------------------------------------

الغفار
: فى اللغة الغفر والغفران : الستر ، وكل شىء سترته فقد غفرته ، والغفار
من أسماء الله الحسنى هى ستره للذنوب ، وعفوه عنها بفضله ورحمنه ، لا بتوبة
العباد وطاعتهم ، وهو الذى اسبل الستر على الذنوب فى الدنيا وتجاوز عن
عقوبتها فى الآخرة ، وهو الغافر والغفور والغفار ، والغفور أبلغ من الغافر ،
والغفار أبلغ من الغفور ، وأن أول ستر الله على العبد أم جعل مقابح بدنه
مستورة فى باطنه ، وجعل خواطره وارادته القبيحة فى أعماق قلبه وإلا مقته
الناس ، فستر الله عوراته .

وينبغى للعبد التأدب بأدب الإسم العظيم
فيستر عيوب اخوانه ويغفو عنهم ، ومن الحديث من لزم الاستغفار جعل الله له
من كل هم فرجا ، ومن كل ضيق مخرجا ، ورزقه من حيث لا يحتسب



--------------------------------------------------------------------------------

القهار:
القهر فى اللغة هو الغلبة والتذليل معا ، وهو الإستيلاء على الشىء
فىالظاهر والباطن .. والقاهر والقهار من صفات الله تعالى وأسمائه ، والقهار
مبالغة فى القاهر فالله هو الذى يقهر خلقه بسلطانه وقدرته ، هو الغالب
جميع خلقه رضوا أم كرهوا ، قهر الانسان على النوم

واذا أراد المؤمن
التخلق بخلق القهار فعليه أن يقهر نفسه حتى تطيع أوامر ربها و يقهر
الشيطان و الشهوة و الغضب . روى أن أحد العارفين دخل على سلطان فرآه يذب
ذبابة عن وجهه ، كلما طردها عادت ، فسال العارف : لم خلق الله الذباب ؟
فأجابه العارف : ليذل به الجبابرة



--------------------------------------------------------------------------------

الوهاب
: الهبة أن تجعل ملكك لغيرك دون عوض ، ولها ركننان أحدهما التمليك ،
والأخر بغير عوض ، والواهب هو المعطى ، والوهاب مبالغة من الوهب ، والوهاب
والواهب من أسماء الله الحسنى ، يعطى الحاجة بدون سؤال ، ويبدأ بالعطية ،
والله كثير النعم



--------------------------------------------------------------------------------

الرزاق
: الرزاق من الرزق ، وهو معطى الرزق ، ولا تقال إلا لله تعالى . والأرزاق
نوعان، " ظاهرة " للأبدان " كالأكل ، و " باطنة " للقلوب والنفوس كالمعارف
والعلوم ، والله اذا أراد بعبده خيرا رزقه علما هاديا ، ويدا منفقة متصدقة ،
وإذا أحب عبدا أكثر حوائج الخلق اليه ، وإذا جعله واسطة بينه وبين عباده
فى وصول الأرزاق اليهم نال حظا من اسم الرزاق

قال النبى صلى الله
عليه وسلم ( ما أحد أصبر على أذى سمعه ..من الله ،يدّعون له الولد ثم
يعافيهم ويرزقهم ) ، وأن من اسباب سعة الرزق المحافظة على الصلاة والصبر
عليها


--------------------------------------------------------------------------------

الفتاح
: الفتح ضد الغلق ، وهو أيضا النصر ، والاستفتاح هو الاستنصار ، والفتاح
مباغة فى الفتح وكلها من أسماء الله تعالى ، الفتاح هو الذى بعنايته ينفتح
كل مغلق ، وبهدايته ينكشف كل مشكل ، فتارة يفتح الممالك لأنبيائه ، وتارة
يرفع الحجاب عن قلوب أوليائه ويفتح لهم الأبواب الى ملكوت سمائها ، ومن
بيده مفاتيح الغيب ومفاتيح الرزق ، وسبحانه يفتح للعاصين أبواب مغفرته ، و
يفتح أبواب الرزق للعباد


--------------------------------------------------------------------------------

العليم
: العليم لفظ مشتق من العلم ، وهوأدراك الشىء بحقيقته ، وسبحانه العليم هو
المبالغ فى العلم ، فعلمه شامل لجميع المعلومات محيط بها ، سابق على
وجودها ، لا تخفى عليه خافية ، ظاهرة وباطنة ، دقيقة وجليلة ، أوله وآخره ،
عنده علم الغيب وعلم الساعة ، يعلم ما فى الأرحام ، ويعلم ما تكسب كل نفس ،
ويعلم بأى أرض تموت .

والعبد إذا أراد الله له الخير وهبه هبة
العلم ، والعلم له طغيان أشد من طغيان المال ويلزم الأنسان الا يغتر بعلمه ،
روى أن جبريل قال لخليل الله ابراهيم وهوفى محنته ( هل لك من حاجة ) فقال
أبراهيم ( أما اليك فلا ) فقال له جبريل ( فاسأل الله تعالى ) فقال ابراهيم
( حسبى من سؤالى علمه بحالى ) . ومن علم أنه سبحانه وتعالى العليم أن
يستحى من الله ويكف عن معاصيه ومن عرف أن الله عليم بحاله صبر على بليته
وشكر عطيته وأعتذر عن قبح خطيئته


--------------------------------------------------------------------------------

القابض
: القبض هو الأخذ ، وجمع الكف على شىء ، و قبضه ضد بسطه، الله القابض
معناه الذى يقبض النفوس بقهره والأرواح بعدله ، والأرزاق بحكمته ، والقلوب
بتخويفها من جلاله . والقبض نعمة من الله تعالى على عباده ، فإذا قبض
الأرزاق عن انسان توجه بكليته لله يستعطفه ، وإذا قبض القلوب فرت داعية فى
تفريج ما عندها ، فهو القابض الباسط

وهناك أنواع من القبض الأول :
القبض فى الرزق ، والثانى : القبض فى السحاب كما قال تعالى ( الله الذى
يرسل السحاب فيبسطه فى السماء كيف يشاء ويجعله كسفا فترى الودق يخرج من
خلاله فاذا أصاب به من يشاء من عباده اذا هم يستبشرون ) ، الثالث : فى
الظلال والأنوار والله يقول ( ألم ترى الى ربك كيف مد الظل ولو شاء لجعله
ساكنا ثم جعلنا الشمس عليه دليلا ثم قبضناه الينا قبضا يسيرا ) ، الرابع :
قبض الأرواح ، الخامس : قبض الأرض قال تعالى ( وما قدروا الله حق قدره
والأرض جميعا قبضته يوم القيامة والسموات مطويات بيمينه سبحانه وتعالى عما
يشركون ) ، السادس قبض الصدقات ، السابع: قبض القلوب


--------------------------------------------------------------------------------

الباسط
: بسط بالسين أو بالصاد هى نشره ، ومده ، وسره ، الباسط من أسماء الله
الحسنى معناه الموسع للأرزاق لمن شاء من عباده ، وأيضا هو مبسط النفوس
بالسرور والفرح ، وقيل : الباسط الذى يبسط الرزق للضعفاء ، ويبسط الرزق
للأغنياء حتى لا يبقى فاقة ، ويقبضه عن الفقراء حتى لا تبقى طاقة .

يذكر
اسم القابض والباسط معا ، لا يوصف الله بالقبض دون البسط ، يعنى لا يوصف
بالحرمان دون العطاء ، ولا بالعطاء دون الحرمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://alyasser.mam9.com
sakr
المدير العام
المدير العام
sakr


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

 تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية) Empty
مُساهمةموضوع: رد: تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية)    تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية) Icon_minitime1الخميس أكتوبر 27, 2011 6:29 pm

Creator:
the language of creation in the sense of construction .. or share the
abundant goodness and righteousness.
And the Creator in the attributes of God Almighty is Almujd of
things, creative inventor with the
Is an example of
the above, the things that put in a Twaya not, and supplemented by their
own free
Generosity and unselfishness, and shown according to
his will and his will and wisdom.

And God the Creator
First, in
terms of appreciation, and to find Albarye according to estimate, and
the photographer to arrange
Images after the IGAD, for example,
human .. First, it is
estimated that it is
Assesses the body
.. .. and then provide him with the movement and give him the qualities
which make him sane




--------------------------------------------------
------------------------------

Creator:
Creator: Albarye says the language of healing, a clearance of thing
than others, such as
Ibroh God from his illness.

Albarye Vyasme God
is the one who created the universe
Not
for example, and particularly of the healing of creation, God created
the heavens and the earth, and God's healing
Aura, arrogance, Adam from clay

Albarye discharge the essence
of the creatures
Of the lesions, which is
innocent of the things disparities and inconsistencies, which is given
Every creature described by a flag in time immemorial,
and some scientists say that the name Albarye
Called him to safety from pests and from more than said
received safety of the hated



--------------------------------------------------
------------------------------

Photographer:
Says the language
thing is to make imaging on the image, the image is the shape and body
Photographer
Of the
names of Allah is the creator of images of creatures, and Mazinha
wisdom, and given all the
What
creature is pictured on the eternal wisdom may arise, as well as images
of God the people in wombs
In stages, formation
after formation, and, as God said Anaaly (We have created man
A descendant of the clay, then We made the sperm in
McCain's decision, then we have created sperm leech
Fajlguena Hirudo embryo Fajlguena Vksohna embryo bones
with flesh and bone we have created
Created
last blessed be Allah the Best of creators), and also show good imaging
in the body
The fact Hassan completed
and completed in the door of morality, not God bless the Almighty for
His Messenger
Peace be upon him and from him a
good attitude when he said (and you are creating a great)
And, as
multiple images multiple images chilling ethics and attitudes



--------------------------------------------------
------------------------------

Ghaffar
: In the language
Aghaffr and forgiveness: Jackets, and everything has Ghafrth his
jacket, and Ghaffar
Of the names of Allah is
the concealment of sins, and forgiveness by His grace and Rahmanh, not
repentance
The subjects and their
obedience, who Aspl to conceal sins in this world and beyond for
Punishment in the Hereafter, a Algavr and Ghafoor and
Ghaffar, and Ghafoor informed of Algavr,
And Ghaffar told of Ghafoor, and the first cover is for a person
or body making the Mkabh
Concealed in the core,
and make his thoughts and his will in the ugly depths of his heart, and
only his abhorrence
People,
God Aourath faster.

It should be the servant politely politeness great name
Pfister brothers and disadvantages of them falls
asleep, it is necessary to talk of forgiveness God made him
Each
of them with joy, and all the narrow way, and living in does not count



--------------------------------------------------
------------------------------

Kahar:
Oppression in the language is
dominant and belittling together, the seizure of the thing
Vyzahir and sub .. Irresistible
and omnipotent and attributes of God and His names, and Irresistible
Exaggeration in the omnipotent God is the one who created
him invincible Bsultana and ability, is often
They with all of
His creation, or hate, oppression of human sleep

And if he is insured
Embryogenesis
creating Kahar he must conquer himself even obey the orders of her Lord
and invincible
Satan and lust and anger. Narrated that one of those who know the income
of the Sultan dissolve the moon is sighted
Fly from
his face, the more expelled returned, he asked Arif: God did not create
flies?
Arif replied: to humiliate him mighty men



--------------------------------------------------
------------------------------

Wahab
: A gift to make your
own for others without compensation, and have Rcunninan one ownership,
And the other without compensation, and the donor is
given, and the exaggeration of Endowing Wahab and Wahab
The donor of the names of Allah, given the need without
question, and begins Balattiyh,
And
God's many blessings



--------------------------------------------------
------------------------------

Razzaq
: Razzaq of livelihood,
which is given a living, spoken not only to God Almighty. And livelihoods
Two types, "the phenomenon of the" hull "like food,
and" invisible "to the hearts and souls Kalmaref
And science, and if God wanted his servant living
good note of the guide, and unspent Mtsedkh hand,
If I like a slave to him more than help the creation,
and if make it a medium between him and the slaves
In the livelihoods
and access to them got advantaged of the name Razak

The Prophet peace be
Upon him (what a patient to harm .. heard from God, calling him a
child and then
Ievém and bless them),
and that the reasons for maintaining the capacity of a living prayer and
patience
It


--------------------------------------------------
------------------------------

Fattah
: Conquest against the
closure, also a victory, is the opening du'aa Alastansar, and Fattah
Mbagh in the open and all of the names of God,
Fattah, who is by seeking to open
All
closed, and all exposed Bhadaath problem, Sometimes opens the kingdoms
of the prophets, and sometimes
Lift the veil
from the hearts of his heirs and opens the doors to the kingdom of their
airspace, and
Has the keys and the
keys of the unseen living, and He opens doors for Asin forgiveness, and
Open the doors of living of the slaves


--------------------------------------------------
------------------------------

Knowing
:
Knowing the term is derived from the science, and Hoadrak Bhakikth
thing, and the Almighty is the Knower.
Amounts in
science, Flmh comprehensive of all the information surrounding it, prior
to the
Existence, Nothing is hidden,
visible and invisible, accurate and great, from beginning to end,
Has knowledge of the unseen and science of time,
knows what is in the womb, and He knows what every soul earns,
And aware of any land to die.

And slave if God wanted
him good and the gift of a gift
Science, and
science has its tyranny worse than the tyranny of money and be human not
to be deceived by his knowledge,
Narrated
that Jibreel said to Abraham, the friend of God Hovey ordeal (Do you
have a need), said
Ibrahim (As you do not),
Gabriel said to him (ask God), said Ibrahim
(Is sufficient knowledge of my Bhaly). It is aware that Almighty
Knowing that
Ashamed of God and
refrain from sins and know that God knows the patience of the condition
Blath
He
thanked his gift, and I apologize for the ugliness of sin


--------------------------------------------------
------------------------------

Clutch
: Arrest is the
taking, and to stop collecting thing, and grip against the unrolled, God
the clutch
Meaning souls who caught
Bakhrh and lives in His justice, wisdom and livelihoods, and hearts
Ptjuifaa of majesty. And the arrest of
blessing from Allaah to His slaves, and if arrested
Livelihood for a whole person approach to God
Istatafh, and if arrested hearts provided an advocate in
Then what relief, he is
clutch Basset

There
are types of the first arrest:
Arrested
in the provision, and the second arrest in the clouds as He says (God
who
Phippsth sends the clouds in the sky as He
wills and makes it Xva you see the rain come out of the
If struck by which He wills of His slaves rejoice if they are), III:
in
Shadows and lights and God says
(pain to see how the Lord willing, if the D-shadow to make it
Finger and then the sun made by the evidence and then taking
possession Qubdhanah us go), IV:
Souls,
V: He says the land was arrested (and the right amount is estimated
And the earth, all of his grip on the resurrection
and the heavens will be rolled his right hand what the Almighty
Associate),
the sixth arrested charity, Seven arrested hearts


--------------------------------------------------
------------------------------

Basset
: The extension or
Balsen Balsad is published, the duration, and Sarah, Basset of the names
of Allah
Beautiful expanded meaning of
the livelihoods of those wills of His slaves, and souls is also
simplified
Pleasure and joy, and
said: Basset, which enlarges the provision for the vulnerable, and
enlarges the provision
For the rich until
there is no destitution, and he takes possession of the poor so as not
to remain energy.

The
Name of the clutch and Basset together, not described the
arrest is without rugs, means not described
Deprivation
without tender, and tender without deprivation
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://alyasser.mam9.com
 
تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثانية)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
»  تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة التاسعة)
» تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الرابعة)
»  تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثالثة)
» تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الاولي)
» تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الثامنة)

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic :: الفئة الأولى :: قسم خاص باسماء الله الحسنى-
انتقل الى:  
Place holder for NS4 only
pubacademy.ace.st--!>
pubacademy.ace.st--!>