مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic


الرئيسيةalyasserأحدث الصورالتسجيلدخول
مرحبا بك يازائر فى مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات والعلاج بالقران والاعشاب نقوم بادن الله بعلاج جميع انواع السحر السحر العلوى والسحر السفلى المحروق والمرشوش والمدفون والماكول والمشروب وسحر التخيل وسحر الجنون وسحر الهواتف والرقية الشرعية دكتورة فى علوم الفلك والروحانيات للتواصل معنا والاستعلام على الايميل Sakr11111@yahoo.com

 

 أصحاب الرقيم

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sakr
المدير العام
المدير العام
sakr


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

أصحاب الرقيم Empty
مُساهمةموضوع: أصحاب الرقيم   أصحاب الرقيم Icon_minitime1الأحد نوفمبر 25, 2012 10:07 pm



أصحاب الرقيم

{قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ}[يوسف:108]

عطر الكلام قولوا سنسمع يا أئمتنا الكرام *** فالقلب صلى خلف تكبير الإمام
والطير غنى *** ثم ثنى بالسلام
إن العيون بليل حب لا تنام *** جرح الفؤاد دواؤه عطر الكلام
قولوا سنسمع *** قولوا سنسمع
ياأئمتنـا الكـــرام

إن الحمد لله تعالي نحمده ونستعين به ونستغفره ونعوذ بالله تعالي من شرور أنفسنا وسيئات أعمالنا. من يهد الله تعالي فلامضل له ومن يضلل فلا هاد له, وأشهد أن لا اله الا الله وحده لاشريك له وأشهد أن محمدا عبده ورسوله أما بعد:
فإن أصدق الحديث كتاب الله تعالي وأحسن الهدى هدى محمد صلي الله عليه وآله وسلم ,وشر الأمور محدثاتها ,وكل محدثة بدعة, وكل بدعة ضلالة, وكل ضلالة في النار .
اللهم صلي علي محمد وعلي آل محمد كما صليت علي إبراهيم وعلي آل إبراهيم في العالمين إنك حميد مجيد, وبارك علي محمد وعلي آل محمد كما باركت علي إبراهيم وعلي آل إبراهيم في العالمين إنك حميد مجيد.
يقول ابن الجوزى"بالله عليك أتدرى من الرجل ؟ الرجل من اذا خلا بما يحبه من المحرم وقدر عليه وتقلقل عطشا اليه نظر الى نظر "الحق" اليه فاستحي من اجالة همه فيما يكرهه فذهب العطش"
يقول ابن الجوزى "أتدرى من الرجل؟", أى من الفتى؟ ليس الذكر, من الرجل؟ الذي لديه معدن الرجولة والفتوة والمروءة, "الرجل والله من إذا خلا بما يحب من المحرم وقدر عليه, وتقلقل عطشا إليه", أصبح دى ثلاث مراحل, يحب المحرم, ممكن يحبه ولايقدر عليه, لأ هذا قدر عليه, قدر عليه! ممكن ينصرف لأى علة, لا مش كده بس, وتقلقل عطشا اليه هايموت عشان الحته اللي وصلها دى, نفسه يعملها, هايموت, أول مايوصل للقصة دى يستحضر نظر الحق اليه.
هنا يتفاضل أهل الإيمان في هذة المسألة, في اعتبار نظر الحق تبارك وتعالي إليهم, أولي الناس بهذا المثل صاحب المرأة في قصة أصحاب الغار, أولي الناس بهذا, حديث ابن عمر في الصحيحين.
وقصة أصحاب الغار, الثلاثة اللي انطبق عليهم الصخرة, انتو طبعا كلكم عارفين الحديث ده ان شاء الله, حديث مشهور جدا يعنى, أُشير إليه في القرآن, أُشير الي حديث الغار في القرآن في سورة الكهف, في قول الله تعالي {أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آَيَاتِنَا عَجَبًا} [الكهف:9].
هؤلاء هم أصحاب الرقيم, أصحاب الغار الثلاثة كما ورد في حديث البشير عند أحمد وغيره.
أن النبي صلى الله عليه وسلم لما تلا هذة الآية قال "أتدرون من أصحاب الرقيم؟ قالوا لا يارسول الله", فقص عليهم قصة أصحاب الغار, اذن أُشير الي قصة أصحاب الغار في سورة الكهف _أصحاب الرقيم_.
صاحب المرأة واحد من هؤلاء الثلاثة الذين انطبقت عليهم, ربما يكون في الملايين الذين يسمعوننا واحد يكون أول مرة في حياته يسمع الحديث, فمعلش يعنى أعطونى مسامحة في أن أذكر لفظ الحديث سريعا.
ثلاثة كانوا ماشيين في الجبل, وبعدين سقط عليهم المطر, فآواهم المبيت الي غار, دورا علي أى مكان يستخبوا فيه من المطر لحد ماتنتهي هذة الموجة, المهم لما دخلوا الثلاثة سقطت صخرة من الجبل من الصخر الذي يهبط من خشية الله, طبعا انا لما بذكر دايما الحديث أذكر حديث في كثير من ألفاظه في كتب متفرقه وعن صحابة كثيرين, يعنى مش سياق البخاري ومسلم بس, المهم صخرة من الصخر الذي يهبط من خشية الله سقطت علي باب الغار بالمقاس, كأن واحد خد مقاس الباب وحط عليه الصخرة بحيث مفيش بصيص نور, وصخرة بقي ضخمة وهم ثلاثة يحركوا فيها؛ ماتحركتش, قالك بس مُتنا, خلاص انقطع الخبر وعفا الأثر, ماعدش حد هايحس بيكوا, احنا كلنا ايه ميتين, فمالناش حيلة بقي الا بالله, فكل واحد بقي يفتكر عمل ايه, عمل عملا صالحه يدعو الله به عل الله يفرج كربنا, بدأ كل واحد يذكر عملا عمل به.
قال الأول "أنه كان لي أبوان شيخان كبيران, وكنت لا أغبق قبلهما أهلا ولامالا", الغبوق شراب اللبن بالليل, والصبوح شراب اللبن بالصبح, فهذا راعي غنم وماكانش حد يشرب قبل ابوه وأمه أبدا, ييجى آخر النهار يحلب, يسقي أبوه وأمه, وبعدين يسقي ولاده ومراته.
في اليوم ده قال "ناء بي طلب الشجر يوما" بيدور علي مرعي الغنم وبتاع فضل ماشي ماشي ماشي ماشي كتير جدا علي غير العادة, فطبعا لما رجع؛ رجع متأخر, لأنه هايعود بنفس المسافه.
لما رجع وجد والديه قد ناما, الولاد مستنيين بقي لما يرجع بقي بالغنم يحلبوا يشربوا, عطشانين, هو طبعا اتعود أبوه وأمه الأول, فحلب الاناء جه لقي ابوه وامه نايمين, قام واقف جنب السرير, وحط الإناء كده علي كفه, ووقف انتباه وولاده كل ولد ماسك القميص بتاعه والهدوم بتاعته, وعمالين يعيطوا تحت رجليه, وعايزين يشربوا لبن ومش عارف ايه, قلبه لم يرق, مفيش حد يشرب قبل أبى وامى يعنى مفيش حد يشرب قبل ابي وامى, كان ممكن يصحيهم ويقولهم خدوا اشربوا, كره ان يفسد عليهما نومهما, ففضل واقف لحد مابرق الفجر, وصحيوا لوحدهم, اداهم يشربوا وبعدين سقي عياله, قال "اللهم ان كنت تعلم أنى فعلت ذلك ابتغاء مرضاتك ففرج عنا مانحن فيه", فانفرجت الصخرة قليلا, شافوا الضوء, شوف العمل الصالح بيحرك الحجر.
الثانى: قال" اللهم ان كنت تعلم أنه كان لي ابنة عم, وكنت أحبها كأشد مايحب الرجال النساء", بيعشقها يعنى, وصلت لدرجة العشق, انت عارف العاشق دا أصم وأعمى وماعندوش عقل, العاشق لايري إلا شيئا واحدا فقط وهو من يحب, أما الدنيا كلها لاتساوى عنده شيئا, خالص, فالراجل ده كدا, بنت عمه دى اللي بيموت فيها دى وبيحبها اوى يعنى احتاجت قرشين, راحتله, ابن عمها بقي وهايصون لحمها, وهايستر عليها, تلائم عليها, قال لها والله عايزة قرشين والله خلي بينك وبين نفسك, اذا كنت عايزة الفلوس, مارضيتش, راحت تطلب قرشين من أى حد يكون محترم؛ ملاقتش برضهو قامت راجعه لمين لابن عمها.
أعطاها ستين دينارا علي أن تُخلي بينه وبين نفسها, قال "فلما قعدت منها مقعد الرجل من امرأته, قالت "اتق الله ياعبدالله ولاتفض الخاتم الا بحق", قال "فقمت عنها وهي أحب الناس الي, وتركت لها المال".
اهو ده بقي ايه, خلا بما يحب من المحرم وقدر عليه وهو متقلقل من زمان, فمابالك وقد ظفر, تقوم تقوله كلمة واحدة بس "اتق الله", يقوم واقف.
هذا ليس له نظير!, هذا ليس له نظير!!!, وأعطاها المال, "اللهم ان كنت تعلم أننى فعلت ذلك ابتغاء مرضاتك, ففرج عنا مانحن فيه", فانفرجت الصخرة قليلا غير أنهم لايستطيعون الخروج.
الثالث مش هاأقوله بقي عشان مانطولش في المسألة دى, لأنى انا عندى كلام كثير آخر سأقوله.فهذا تقلقل عطشا اليه, هذا أولي الناس بالمثل الذي ذكره ابن الجوزى.( )
وهناك مثل آخر, حديث رواه الإمام أحمد والترمذى وحسنه وصححه ابن حبانه والحاكم, والحديث فيه نظر, اسناده ضعيف, لكن مثل يعنى منه هانبه علي أنه ضعيف, لأن أكيد الناس واقعين فيه برضه, وفي نفس الوقت فيه نفس المثل.
حديث بن عمرقال " انى سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول لم اسمعه مرة أو مرتين حتى عد عشرين مرة, سمع الكلام ده عشرين مرة, بس الراوى عن ابن عمر سعد مولي طلحة وهذا مجهول, حتى ابو حاتم الرازى قال لاأعرفه الا من خلال هذا الحديث, ومجهول.
المهم قال "كان الكفل رجلا من بنى اسرائيل", اسمه الكفل, وقع في بعض الكتب انه ذي الكفل, لكنه ليس النبي, حتى لو ثبت انه ذو الكفل في الرواية فليس هو ذو الكفل النبي عليه السلام, لكن واحد من بنى اسرائيل, "كان الكفل رجلا لايتورع عن ذنب الا فعله", المهم امرأة جاءت تطلب منه مال, قال لها ممكن أديكى الدنانير وتُخلي بينى وبين نفسك, وافقت, فلما قعد منها مقعد الرجل من امرأته, أٌرعدت وبكت, فقال لها "مالك, أأكرهتك؟".
قالت له: "لا, ولكن إنه شئ مافعلته قط, ولكن دعانى الي ذلك الحاجة".
قال: "أنتى تقولين هذا وأنا أفعل هذا؟", فقام عنها وترك لها المال ومات من ليلته, فلما أصبح الناس وجدوا مكتوبا علي بابه "ان الله قد غفر للكفل".
يبقي احنا عندنا بقي الهم بالمحرم, وانفعال الجوارح لفعل المحرم, ابن الجوزى يقول " إذا الرجل(....11.59) رجولته" الانسان سواء كان رجلا أو كان امرأة, لما اقول امرأة رجل يعنى بمعنى المرأة الفتية, خلاص مش الرجولة بتاع اليومين دول, المرأة الراجل المسترجلة تدخل في وسط الرجالة وتفرق وسع وسع وسع المعلمة وصلت والكلام ده, لا, هذة جرأة, جرأة قبيحة, لأن رأس مال المرأة حياؤها, لكن الفتوة كما قلت لكم أنها الصفه التى تحدثوا عنها.
فإذا جال بخاطره هذا المعنى ينصرف عنه. طب افترض أنه جال بخاطره وحبس نفسه, رجل؟, نعم رجل, بس اذا قدر يصرفه يكون أكثر رجولة, ماقدرش يصرفه؛ يصون جوارحه عن الإنفعال, وإلا فكل حديث النفس مغفور مالم يفعل المرء أو يتكلم أو يدعو الي هذا المحرم.
فيقول ابن الجوزى "الرجل هو من اذا خلا بما يحب من المحرم, وقدر عليه وتقلقل عطشا اليه, نظر الي نظر الحق اليه فاستحي من اجالة همه (الهم اللي جوه ده) فيما يكرهه فذهب العطش", نقول من أثر ذلك أن الله عز وجل يرضيه, ويذيقه حلاوة الكف, وحلاوة الطاعة, وبالمناسبة ننبه ايضا علي حديث مشهور أوى, الناس بتقوله, وهو حديث منكر لايصح, حديث قدسي "النظرة سهم من سهام ابليس, من تركها لأجلي أبدلته حلاوة يجدها في قلبه", حديث مشهور بنسمعه من كثير من الخطباء, وهو حديث منكر لايصح.

والله تعالي أسأل أن يغفر لي وأن يغفر له, وليجعل ماقلته لكم زاداً الي حسن المصير اليه, وعتادا إلي يمن القدوم عليه, إنه بكل جميل كفيل, وهو حسبنا ونعم الوكيل وصلي الله وسلم وبارك علي نبينا محمد, والحمد ل
له رب العالمين.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://alyasser.mam9.com
sakr
المدير العام
المدير العام
sakr


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

أصحاب الرقيم Empty
مُساهمةموضوع: رد: أصحاب الرقيم   أصحاب الرقيم Icon_minitime1الأحد نوفمبر 25, 2012 10:09 pm

The Inscription

{I invite unto Allah with sure knowledge, I and whosoever follows me and Hallelujah and I am not of the idolaters [Yusuf: 108]

Perfume speech say hear, O imams Distinguished *** piña imam prays behind enlarge
The birds sang *** then drape peace
The eyes at night, love never sleeps *** wounded heart medication perfume of speech
Say we hear *** Say hear
Distinguished Íaaimtna

Praise be to God Almighty, we praise Him and we use it and forgiveness and we seek refuge in Allaah from the evils of ourselves and our evils. Guides He Flamdil help him and not mislead a guide, and I bear witness that there is no god but God and alone with no partner and I bear witness that Muhammad is His slave and Messenger After:
The modern believe the Book of Allah and the best guidance is the guidance of Muhammad peace be upon him and his family, and evil the things محدثاتها, and all an innovation, and every innovation is misguidance, and every misguidance in the fire.
Blessings on Muhammad and Muhammad as the original Ali Ibrahim Ali Ibrahim in the worlds you Hameed Majeed, bless Muhammad and Ali Muhammad as you blessed Ali Ibrahim Ali Ibrahim in the worlds you Hameed Majeed.
Ibn al-Ghozi "God you, do you know who the man? Guy if during including the likes of Muharram as and thirst loosening him seen to by the" right "to him Vasthi Ajalh energetic hated went thirst"
Ibn al-Ghozi "do you know who the man?", Any of the boys? The male is not, man? Who has a metal manhood and bully and virility, "the man of God and of if during including the likes of Muharram and estimated it, and loosening thirst him," and became de three stages, likes forbidden, possible love and Aigdr it, because this much it, as far as him! Go out for any possible bug, are not like this, but, and thirst loosening him Haimut Ashan Alanh who arrived de himself worked by, Haimut, first Miousel de story evokes look right to him.
Here Atfadil people of faith in this matter, in the considered view of the right Almighty bless them, are the first people in this parable the women in the story of the people of the cave, the first people of this, Ibn 'Umar correct.
The story of the people laurel, three who met the rock, Lantau course you all know of the modern de God willing, talk very famous mean, referred to in the Koran, refer to recent laurel in the Qur'an in the cave, in the words of God {or calculated that the owners of the cave Inscription were of Our Signs screamed} [Cave: 9].
These are the Inscription, three laurel owners as stated in an interview with al-Bashir when Ahmad and others.
That the Prophet, peace be upon him as he recited this verse said, "Do you know of the Inscription? Said O Messenger of God," hatching them, the story of the owners of Laurel, then refer to the story of the people of laurel in the cave _ the Inscription _.
His women and one of those three who applied for them, perhaps in the millions of people who hear us and be one the first time in his life heard talk, Vmalh means they gave me to forgive that mention the word talk quickly.
Three were Mahien in the mountain, and then, fell on them rain, Vaoahm B to the cave, a role anywhere Istkhbwa the rain reduce Matantha this wave, it is important to have entered the three fallen rock from the mountain of rock that falls from the fear of God, of course I am the remembrance always Modern mention talk in many his words in the books of sporadic and companions many, I mean the context of Bukhari and Muslim ČÓ, important rock of rock which reduces the fear of God fell on the door of the cave full size, if one cheek size door landed him rock so Mafeesh glimmer Noor, and rock remained a huge, three intervene therein; Mathrki_, told you ČÓ died, salvation interrupted News and pardoned impact, Maadsh extent Haihs Bekoa, we all AT dead, Vmalinash trick remained but from God, every one remained يفتكر work eh, an action that favor God calls him at God released Krbena, began every one mentions pursuant work.
Said I, "that I had parents Sheikhan big, and you do not Ogbak before them Welcome and hopes," Ghabouk drink milk at night, and Abbouh drink milk Balsubh, this shepherd and Macanc extent drink before his father and his mother never, ييجى last day milking, irrigates his father and mother, and then, irrigates The birth and his mirror.
De day he said, "my remote request trees days" Pedro pasture sheep and Btaa preferred walker walker walker walker ßĘíŃ very unusually, Aftava what returned; returned late, it Haaaud the same distance.
Since he returned he found his parents had Nama, Alolad Mstnyen remained to return remained sheep Ihbawa drink, thirsty, is of course become accustomed father and mother first, Vhalb Billy Jh been father and his mother نايمين, the standing side bed, landed the pot like this on his palm, and stop the attention and the birth of each child Mask Shirt Ptall and Agom Btaath, and عمالين Ieitoa under his feet, and we want the drink milk Omh Aref A., his heart did not like, no one drank before my father and mother means no one drink before my father and mother, was possible Asahém and tell them Take some drink, hating that spoil them نومهما, preferred to Standing reduce dawn Mibrq, and Sahioa alone, Adahm drink and then, watering his family, he said, "Oh God, that you know that I did it in order Marzatk Vfarag us is us in it," فانفرجت Little Rock, (s) to light, Look the good work Bihrk stone.
Second: He said "Oh God, that you know that I had a cousin, and you love her strongest terms Maihb men women", Baashgaha mean, I got to the point of love, you Arif lover da deaf and blind and Maanduc mind, lover of Erie but only one thing, one of the loves, the minimum all of Atsawi him something, sincere, Valrajl de CDA, girl uncle de who Imo where De and Bihbha Ui means needed piasters, Raanlh, her cousin stayed Haason meat, and Heister them, fit them, he told her and God Ayza piasters and God acetic between you and yourself, if I want to have money, Mardic, began to ask piasters of any extent be respected; Mlaqch Bredho reviewed by Maine has for her cousin.
Gave sixty dinars have to give up between him and the same, he said, "When I stayed her seat man from his wife, she said," Fear God Aaabdallah Atfd ring, but right, "he said," I took her a love of people, and left her money. "
Lahu de stayed any, except including the likes of Muharram and as it is precarious for a long time, Fmae Zafar, you say one word, but "Fear ...", the standing.
This has nothing to match!, This has nothing to match!!!, And gave her money, "Oh God, you know that I did it seeking Marzatk, Vfarag us is us in it," فانفرجت Little Rock is they can not get out.
Third not Hacolh remained Ashan Mantolsh in the matter de, for I am I have a lot of talk last I'm going to say., This loosening of thirst mechanism, this initial people similarly quoted by Ibn al-Ghozi. ()
Another example, hadeeth narrated by Imam Ahmad and Tirmidhi and classed and classed'm Habana and ruling, even though it is considered, isnaad is weak, but such means it Hannbh as weak, because certain people and places of business where still the, at the same time the same ideals.
Interview bin Amrkal "I heard the Messenger of Allah peace be upon him say I had not heard once or twice even counting twenty times, he heard this conversation twenty times, but I narrator from Ibn Omar Saad Molly Talha and this is unknown, even Abu Hatim al-Razi said Aarafh only through this talk, and anonymous.
Important "He was vouching man from Bani Israel", named Zulkifli, signed in some of the books he rump, but he is not a prophet, even if it proved Zulkifli in the novel is not is Zulkifli Prophet peace be upon him, but one of the children of Israel, "was rump man to Aatora for guilt, but to do ", it is important woman came asking him money, he told her possible Adaky dinars and give between me and yourself, and agreed, and when he sat them seat man of his wife, Eradt and cried, he said to her" owner, Ooltk? ".
She told him: "No, but he never anything what I did, but invited me to the need."
He said: "Ante say this and I'm doing this?", He took her and left her money and died of the night, when people are found written on the door "that God has forgiven ensured."
Keeps we have a left worry Balmahram, and emotion prey to do is forbidden, I'm Ghozi says, "If a man (.... 11.59) manhood" rights, whether man or woman, when a man tell a woman means young women's sense, salvation not manhood Btaa days states , women guy tomboy intervene in the Central Alrjalh and differentiate expanded expanded expanded parameter reached this conversation, no, this audacity, boldness ugly, because the capital of women's modesty, but the bully as I told you it is the capacity in which talked about.
If his mind this sense goes out with him. Medicine assume that his mind and locked himself, man?, Yes man, but I if estimated spend more masculinity, Magdarsh ​​spend; preserve his faculties for emotion, but every self talk forgiven unless one does or speak or calls for this taboo.
Says Jawzi "man is if during including the likes of Muharram, and as much as him and loosening thirst him, looked at me look right to him Vasthi of Ajalh energetic (carefree who faces de) with hate went thirsty", say the impact of that Almighty God pleases , and يذيقه sweetness desist, and the sweetness of obedience, and the way we should point out also famous hadith shelter, people Ptcolh, a modern evil is not valid, Hadith Qudsi "outlook shares of arrows Satan, from left to me أبدلته sweetness finds in his heart", a famous hadith Bnsamah of many preachers , a modern evil is not valid.

And God Almighty ask to forgive me and forgive him, but makes Maglth you Zada ​​to good determination to him, and other equipment to Yemen to come by, it all beautifully sponsor, which is calculated and the agent blessings and peace and bless our Prophet Muhammad, and thank God.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://alyasser.mam9.com
 
أصحاب الرقيم
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» قصة أصحاب الأخدود

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic :: الفئة الأولى :: المنتدى الأول-
انتقل الى:  
Place holder for NS4 only
pubacademy.ace.st--!>
pubacademy.ace.st--!>