مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic


الرئيسيةalyasserأحدث الصورالتسجيلدخول
مرحبا بك يازائر فى مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات والعلاج بالقران والاعشاب نقوم بادن الله بعلاج جميع انواع السحر السحر العلوى والسحر السفلى المحروق والمرشوش والمدفون والماكول والمشروب وسحر التخيل وسحر الجنون وسحر الهواتف والرقية الشرعية دكتورة فى علوم الفلك والروحانيات للتواصل معنا والاستعلام على الايميل Sakr11111@yahoo.com

 

 أبو ذر جندب إبن جناده

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sakr
المدير العام
المدير العام
sakr


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

أبو ذر جندب إبن جناده Empty
مُساهمةموضوع: أبو ذر جندب إبن جناده   أبو ذر جندب إبن جناده Icon_minitime1الإثنين يونيو 27, 2011 7:32 pm

أبو ذر رضي الله عنه جندب إبن جناده
أعرابي جاء من قبلة غفار ينشد الهدى مظنته، أبو ذر الذي إذا أخرج بطاقته
الشخصية ليعرف بنفسه يقول: أبو ذر جندب إبن جناده ربع الإسلام.

كيف يكون أبو ذر ربع الإسلام؟

يعني أنه كان في يوم من الأيام ربع العالم الإسلام.

ليس على ظهر الأرض في علمه مسلم إلا أربعة نفر هو رابعهم.

هذا الذي أسلم رابع أربعة أتى إلى رسول الله (صلى الله عليه وسلم) في هذه
البداية المبكرة للدعوة فأخذ عن رسول الله (صلى الله عليه وسلم) الإسلام،
فأمره النبي (صلى الله عليه وسلم) أن يغادر مكة لأن وجوده بين ظهراني
المسلمبن في مكة وهو غفاري ليس بقرشي يشكل عبأ على الدعوة، والدعوة لا زالت
في بدايتها، فليلحق بقومه.

فماذا فعل؟ قال والله لا أخرج من مكة حتى أصرخ بها بين أظهرهم.

لقد كانت قريش تبني حاجزا ضخما من الصمت يحيط بدعوة رسول الله (صلى الله عليه وسلم).

فإذا بأبي ذر الذي لم يحمل من الدين إلا التوحيد يستشعر أنه يتحمل مسؤولية
تقديم عمل ما للدين، وليكن هذا العمل تحطيم حاجز الصمت الذي تبنيه قريش
سياجا على دعوة رسول الله (صلى الله عليه وسلم).

فيصرخ بالتوحيد بين ظهراني قريش، وفعلا كان ذلك:

فإذا به يغدو إلى الحرم وقريش في نواديها فيه فيصرخ وهو الرجل الأيد الشديد الجهوري الصوت أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله.

ويدوي ندائه في مكة فتثور إليه قريش من أنديتها، تقع عليه، وقع عليه هذا الجمع كله.

فيثور إليهم العباس رضي الله عنه وهو رجل موصول العاطفة بالنبي (صلى الله عليه وسلم) وأصحابه:

فخاطب في قريش حسها التجاري، فقريش قوم تجار فقال:

كيف تقعون برجل من غفار وقوافلكم تمر بأرضهم ذاهبة وآيبة ؟

والله لأن مسستموه بسوء ليقطعون عليكم الطريق إلى الشام. هنا توقفوا.

فقام أبو ذر بعد أن راء الهلكة بأم عينيه.

هل قام وهو يقول الحمد الله الذي أنجاني، أين راحلتي إلى أرض قومي؟ كلا.

قال لا أذهب حتى أصرخ بها غدا.

وفعلا يعود من الغد ويصرخ بها، ويثورون إليه كما ثاروا بالأمس.

ويثور العباس فيخلصه - وكان إذ ذات مشركا - وبالأسلوب ذاته ' إنه رجل من
غفار وقوافلكم تمر بأرضهم ذاهبة وآيبة فدعو الرجل يلحق بقومه.

ويخلّص أبو ذر، فهل قال لقد نجوت هذه المرة يوم خلصني العباس، وسألحق بقومي
وقد أديت ما علي، والحمد لله الذي نجاني من القوم الظالمين؟ نعم حمد الله
ولكن بالتزام أن يعود ثالثة.

يقول البناءون وجه واحد من البوية لا يكفي.

عاد أبو ذر ثالثا وليس على يقين أن العباس سيخلصه المرة الأخرى.

ولكنه على يقين أنه بعمله ذلك يقدم عملا إيجابيا للدعوة.

ولتنشق أذان قريش بالدعوة التي تحاصرها بالصمت.

وليعرف الناس سماع الشهادة، ونداء التوحيد، والخبر برسالة محمد (صلى الله عليه وسلم).

فإذا به ينادي ثالثا فيثورون إليه ويقعون به فيخلصه العباس.

فيمم شطر قومه غفار، فماذا فعل عندهم؟

لقد بدأ بأسرته وقرابته فدعا أمه ودعا أخاه ثم هب إلى قبيلته يدعوها فاسلم نصفها.

أما النصف الأخر فقالوا:

أليس صاحبك (يعني رسول الله (صلى الله عليه وسلم)) قد أمرك أن تذهب فإذا سمعت بأنه قد ظهر أن تلحق به؟

النبي الآن ثالث ثالثة ويقول لأبي ذر فإذا علمت أني قد ظهرت فالحق بي، اليقين.

قالوا أليس وعدك أنه إذا ظهر تلحق به؟ قال نعم.

قالوا نحن إذا ظهر آمنا لحقنا به، أما الآن فننتظر.

فلما ظهر النبي (صلى الله عليه وسلم) آمنت غفار كلها فقالت بنو عمها قبيلة أسلم:

ليس بنا عما رغب به بنو عمنا غنى فأسلموا أيضا.

فقال رسول الله (صلى الله عليه وسلم): غفار غفر الله لها، وأسلم سالمها الله.

هذا الإنجاز تحقق على يد رجل اعتقد أنه ربع الإسلام.

ربع العالم الإسلامي في وقته لم يحمل من النبي (صلى الله عليه وسلم) إلا
التوحيد، ولكن حمل مع التوحيد الاستشعار للمسؤولية اتجاه هذه الرسالة،
واتجاه هذه العقيدة وأن دخوله لهذا الدين يستوجب العمل له
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://alyasser.mam9.com
sakr
المدير العام
المدير العام
sakr


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

أبو ذر جندب إبن جناده Empty
مُساهمةموضوع: رد: أبو ذر جندب إبن جناده   أبو ذر جندب إبن جناده Icon_minitime1الأحد أكتوبر 23, 2011 3:01 pm

Abu Dharr, may Allah be pleased with him grasshopper son Junadah
A Bedouin came from a kiss Ghaffar seeks Maznth Huda, Abu Dharr, if the card out
Personal to know himself said: Abu Dharr grasshopper Junadah fourth son of Islam.

How is Abu Dharr quarter Islam?

Means that the day fourth of the earth Islam.

Not on the face of the earth in the knowledge of a Muslim except for four men is the fourth,.

This is the fourth safest four came to the Messenger of Allah (peace be upon him) in this
Early start of the call he took from the Messenger of Allah (peace be upon him) of Islam.
So the Prophet (peace be upon him) to leave Mecca because the presence of dorsal
Amuslimbn in Mecca Baqrhi Ghafari is not a burden on the call, the call is still
At the beginning, Vlelhak his people.

What did he do? God said do not go out of Mecca until I cry out among backs.

The Quraish were building a huge barrier of silence surrounding invited the Messenger of Allah (peace be upon him).

If Abu Dharr, who did not carry the debt consolidation but felt that the responsibility
To do what the religion, but not this work breaking the silence, which is building the Quraysh
Fence the invitation of the Messenger of Allah (peace be upon him).

Faisrkh standardization between the dorsal Quraish, and it was this:

If
it becomes to the campus and the Quraysh in the clubs where he is the
man Allied Faisrkh very loud voice that there is no god but Allah and
that Muhammad is the Messenger of God.

And manual in its appeal to the Quraish of Mecca Vtthor of clubs, it is located, signed by the whole crowd.

Vithor them Abbas may Allah be pleased with him, a man connected to emotion the Prophet (peace be upon him) and his companions:

That service in the commercial sense of the Quraysh, the people Vqrich traders said:

How Tqon a man of my money and go to their land Qguafalakm and Eibe going?

And God because Msstmoh bad for the way you cut to the Levant. Here they stopped.

Abu Dharr stood behind the doom after his own eyes.

Has he says, Praise be to God who Onjani, where Rahalta to the land of a national? No.

He does not even go screaming out tomorrow.

And actually come back tomorrow and screaming, and revolt revolted him as yesterday.

And Abbas Vijls arises - and it was with a polytheist - and the same way 'He is a man of
Ghaffar and Qguafalakm pass their land and going Eibe Vdau man attached to his people.

And concludes Abu Dharr, Did he have survived this save me time on Abbas, and Salhak Bakoma
Ali has done what, and thank God that reached down from the elite oppressors? Yes Hamdallah
But the commitment to return a third.

Homebuilders say one side of the paint is not enough.

Returned Abu Dhar III and is not sure that Abbas Sakhals other time.

But it is certain that it is his work that provides a positive action of the invitation.

And inhaling the ears of Quraish besieged the call by silence.

People know and hear testimony, and the call of unification, and the news is the message of Muhammad (peace be upon him).

If by calling Third Fathoron him and caught him Vijls Abbas.

Ghaffar Fimm splitting his people, what do they have?

It
started with his family and his relatives called his mother and his
brother then called hp to his tribe and he became Muslim, half inviting.

The other half said:

Is
not your friend (ie, the Messenger of Allah (peace be upon him)) has
commanded you to go if I heard that he appeared to catch him?

Now the third third of the Prophet, says that Abu Dharr If you know that I have appeared my right, sure.

Said Alice and promise that if attached to the back of it? He said yes.

We said if it appears safe for our right to it, but now Venntzer.

When the back of the Prophet (peace be upon him) believed Ghaffar said all the children of the tribe of Aslam her uncle:

Us what is not wanted by the children of cousins ​​sang became Muslim as well.

The Messenger of Allah (peace be upon him): Allah will forgive them my money, the safest Salmha God.

This achievement is achieved by a man I think he has squared Islam.

Islamic fourth of the earth in his time did not carry the Prophet (peace be upon him), but
Consolidation, but carried away with the uniformity of the sensor responsible for the direction of this letter,
And direction of this doctrine and that the entry of this religion requires him work
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://alyasser.mam9.com
 
أبو ذر جندب إبن جناده
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic :: الفئة الأولى :: قصص الصحابة-
انتقل الى:  
Place holder for NS4 only
pubacademy.ace.st--!>
pubacademy.ace.st--!>